haber 2ŞEF DANİEL EVANGELİSTA İLE İTALYA –LOMBARDİYA BÖLGESİ TADIM TURU
16-22 AĞUSTOS 2016

16 AĞUSTOS SALI
Ankara- İstanbul Sabiha Gökçen Aktarmalı -Milano uçuş hazırlıklarımızın ardından
Yerel saatle 11:45 T Milano’ya varıyoruz ve bizi bekleyen aracımızla San Pellegrino'ya doğru yola çıkıyoruz.Otelimizde biraz dinlendikten sonra akşam yemeği icin Şef Daniel Evangelista ‘nın özel seçimi olan restoranımıza gidiyoruz…

17 AĞUSTOS ÇARŞAMBA
Sabah kahvaltımızın ardından,yaklaşık 3bin mt.yükseklikteki,Valllegio’ya peynir yapımını görmek ve bu lezzetleri bizzat yerinde yemek icin gidiyoruz.Size tavsiyemiz,uygun kıyafetler getirmeniz.Kalınca bir mont ve dağ ortamına uygun ayakkabılar gibi.
Damak zevkimizi tatmin ettikten sonra ,Köy müzesi ziyaretimizle ruhumuz dinlendikten sonar otelimize dönüp,akşam hazırlığımızı yapıyoruz.
Ve Şefimiz Daniel’in hassaslıkla seçtiği bir diğer restoranta gidiyoruz.

18 AĞUSTOS PERŞEMBE
Otelde alacağımız kahvaltının ardından,Bölge Belediye Başkanının bizim için özel açtıracağı Eski San Pellegrino Gazinosunu gezeceğiz.
San Pellegrino Termal Tesislerini görmeye gideceğiz.Biraz bedenimizi eşsiz termal sularda dinlendirdikten sonra pizza yemek için özel bir restoranta gideceğiz.Ve sonrasında Bira imalathanesini gezip tadım yapacağız….
Akşam olduğuna göre,Şef Daniel bizi yine bir süprizle sevindirecek…

19 AĞUSTOS CUMA
Kahvaltının ardından bir Orta Çağ şehri olan Bergamo’yu geziyor ve öğle molamızda Şarap Evinde,şarap tadımlarımızı yapıp yemeğimizi yedikten sonra turumuza devam ediyoruz. Akşam üstü otelimize geri dönüyoruz.Biraz dinlendikten sonra akşam yemeği için yerel lezzetlerle gecemizi tamamlıyoruz.
İyi uykular….

20 AĞUSTOS CUMARTESİ
Günaydınlar..Sağlam bir kahvaltını ardından.Speleoloji(Mağara inceleme)icin ‘’Grotte Delle Meraviglie’ye’’ tırmanışa geçiyoruz.
Yeterince yorulduktan sonar,dinleme zamanı..Elbette yerel bir üreticiye şarap yapımı ve tadımı icin uğruyoruz.Biraz eğitim alıp otele dönüyoruz.Çok dinlenmek yok Şef Daniel bizi bekler yemeğe..

21 AĞUSTOS PAZAR

Ve Milano’ya yolcuğumuz icin otelden çıkış işlemleri..Milano Şehri’nin en tanınmış eserlerini görmek icin gezimize baslıyoruz.
Bu keyifli yerler arasında,uzun yıllar boyunca Milano'yu yönetmiş ailelerin evi olmuş. şimdilerde içinde bir kaç tane müze olan, Castello Sforzesca ve bembeyaz Rönesans dönemi işçiliğiyle göz dolduran, Duomo Katedrali eşsiz mimarisi, duvarlarındaki türlü türlü sanat eserlerinden sayılacak heykelleri ile Milano'da yapılacak şeyler listesinin en tepesine yazılacak bir yer. Kapladığı alan olarak 11.700 m² zemin yüzeyi alani ile Roma'daki Aziz Petrus Bazilikası, Londra'daki Aziz Paulus ve Sevilla katedrallerinden sonra Avrupa'nın dördüncü büyük katedralidir. Yapımı da yaklaşık 500 yıl sürmüştür.
Yorulduk biraz sanırım o zaman geleni geçeni seyredip belki biraz alışveriş yapmak için size öneeceğimiz yer…

*Galleria Vittorio Emmanuele II.
Duomo'nun çevresi ise güzel caddeler, alış veriş yapılacak dükkanlar ve kafeler ile Milano'nun kalbi sayılabilecek bir bölge. Bu bölgenin en önemli yapısı ve Milano'da görülecek yerlerin başında gelen bina Galleria Vittorio Emanuele II isimli tarihi bir alış veriş merkezi.
Galleria Vittorio Emanuele II; bir alışveriş merkezinden öte gerek tavandaki demir gerekse de tabandaki mozaik işçiliği ve atmosferi ile mutlaka görülmesi gereken bir yapı. Aynı zamanda bir pasaj olan bu alışveriş merkezinde karşılıklı olarak Louis Vitton, Gucci, Prada vs gibi üst sınıf markaların mağazaları ve güzel restoranlar ve kafeler yer almaktadır.

Ve Sanat Tarihiyle de günümüzü tamalamak istersek ….

*Leonardo da Vinci Meydanı ve La Scala Tiyatrosu

Duomo'dan, Galleria Vittorio Emanuele II alışveriş merkezini pasaj olarak kullanıp diğer tarafa geçerseniz huzurlu ve sakin bir meydana çıkarsınız. Duomo'nun kalabalığı ve curcunasını arkada bırakıp oturup dinlenmek için iyi bir meydandır burası. Meydanın tam ortasındaki da vinci heykeli de sizi ihtişamı ile karşılar ve büyük ustayı anmanızı sağlar.
* Meydanın tam karşısındaki La Scala tiyatrosu ise gerek içinin ihtişamı gerekse de sahnelenen operaların ünü ile Avrupa'nın en ünlü opera binalarından birisidir. La Scala tiyatrosunda bir gösteri için aylar öncesinden bileti almak gerekli. eğer vaktiniz varsa operayı sevmiyorsanız bile içeriyi

22 AĞUSTOS PAZARTESİ

Otelde Kahvaltının ardından
Küçük bir Köy Kasabisi’nın,eski geleneklerindenolan yerel pazarını görmek için yola çıkıyoruz..
Sonrasında hep birlikte İstanbul aktarmalı Ankara uçuşumuz icin alana hareket ediyor ve..Check inn işlemlerimizi yapıyoruz..

Tadı damağımızda kalan ,Şef Daniel’le Kuzey İtalya Tadım Turumuzun sonu..

Tekrar birlikte olmak dileğiyle.